Tematikus hét

2019. június 17-től 2019. június 21-ig iskolánk tanulói az EFOP-3.3.5-17 Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program kísérleti megvalósítása elnevezésű pályázatnak köszönhetően tematikus héten vettek részt, melynek témája a Nemzeti és kulturális identitás – Hagyományőrzés, anyanyelvápolás volt.

Tanulóink betekintést nyertek elődeink életébe. Megismerkedtek életmódjukkal, szokásaikkal, szórakozásaikkal. Ellátogattak a Tájházba, külön kitértünk a kónyi hagyományokra: a lakodalmi szokásokra, kónyi verbunkra és a kónyi bika legendájára. Ángyán Csilla fazekas, népi iparművész segítségével gyönyörű fazekasmunkák kerültek ki a kezeik közül. Rábaközi dalokat és táncokat tanultak, népi gyermekjátékokat játszottak. Lovaskocsiztak, ellátogattak egy kecskefarmra, ahol megismerték a sajtkészítés fortélyait és állatokat simogathattak.

/Halász Angelika/

Képek a táborról

 

EFOP-3.3.5-17 Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program támogatásával 2019. június 17-től 2019. június 21. között megrendezésre kerülő tematikus hét másik témája a Nemzeti és kulturális identitás – -hagyományőrzés, anyanyelvápolás témakörében: A Dunántúl nyugati szegélye Rábaköz – Hanság mondavilága volt.
A résztvevők változatos feladatokkal, tevékenységekkel ismerkedtek szűkebb hazánk, a Rábaköz és a Hanság mondavilágával. Schmidtné Balázs Lívia néprajzkutató saját gyűjtéséből adott ízelítőt. Hany Istók történetének forrásait kerestük Öntésmajorban és Kapuváron. Póczik Zoltán néptáncpedagógus a rábaközi táncok lépéseit tanította a diákoknak. A közös munkában az IKT eszközeit is alkalmaztuk (prezi, kahoot, kisfilm, szófelhő). Sok játékkal, közös beszélgetéssel, dramatizálással tettük változatosabbá és emlékezetesebbé a tematikus hét napjait.

/Tóth Zsuzsanna/

Képek a táborról

 

Mindkét csoport résztvevői egy vidám hét pillanatait őrzik emlékeikben.